pátek 3. července 2009

Ahoj vsem!
Ochutnal jsem turecky caj, iranskou pohostinnost, pakistanskou krasu, indickou sobeckost a ted mam mezi prsty pisek Sahary. Ve spinavem tilku se smradlavyma sandalema na nohach. S lehce mastnou hlavou plnych myslenek stojim tam, kam me africky vitr zanesl, tam kde lidi maji jinou barvu, mysleni... Prochazim se ulicemi, ktery jsem videl v nejsilenejsich dokumentech. I ty, na zahratem gauci v obyvaku, mi nedavali spat. A ted vsechnu tu tihu nesu na mych kostnatych zadech obrousenych od hodin a hodin stravenych pri prejezdu magicke pouste. Jsem tady, v prave Africe.
Po tezko uveritelnych chvilich na korbe nakladacku bez dveri sedim v hlavnim meste Mauretanie - Nouakchottu. Hrbet jeste lehce poboliva, neprirozenych poloh jsem vystridal behem jizdy spousty. Z oci vybiram jemny pisek a vzpominam na chvile, ktere jsme travili s mauritanskou rodinkou mezi rybarskymi sitemi, pytli cukru a taskami ledabyle pohozenymi mezi nas. Pili jsme z jednoho umastenyho hrnku, marocky spinavyma rukama papali vse, co nam africka mamca pripravila na plynovym varici, co vubec netesnil. Na okamziky, kdy nas na kazdem kroku zastavovala mistni pisecna garda zahalena v satcich, nikdy nezapomenu. Behem 300km jsme napocitali 14ozbrojenych kontrol. "Sellam Alleykum.Passport!", ozyvalo se hrubym hlasem pokazde, kdyz nase auto zastavilo. A tak mam pocit, ze polovina Mauritanie jsou ridici a druha ti, co ridice kontroluji. Hanku se mi malem povedlo vymenit za par velbloudu. Zajemci s lehce plesnivyma zubama se tahle pihovata blondyna moc libila, naklonnost byla bohuzel jednostranna a tak nemam ani velbloudy ani klid. :D
Unaveni po dlouhe ceste jsme vysedli v jednom z mala mauritanskych mest a nemohli uverit, ze jsme na stejne kouli,na ktere popijime pivo v pohodlnych sedackach, resime pitomosti a netusime, co se deje za kopcem. Cernocerni dredati mistnaci v rozbitych autech, neskutecnej bordel. Cernousci v letech, v kterych je u nas nepoustime samotny pres cestu tvrde makaji. Prodavaji sladky manga, bosky tahaji tezky naklady... Bida, o ktere se vam nesni. Pohledy nejchudsich deti sveta, na ktery se nezapomina... Pohledy, ktery jsem mozna ani nemel videt.
Po byrokratickych peripetiich na hranicich mam jenom 6-ti denni viza, a tak si tech par dni uzivam s tetou Jitkou, strejdou Danielem a Prazandou Hankou prave tady, v piskem zahalenem Nouakchottu. Diky znamostem skvele Jitky a jejiho africkeho snoubence bydlime zadarmo, jime za par korun a do utrob divoke reality mesta se vydavame jenom za doprovodu urostlych bodyguardu. Lehce jsme zmenili trasu, pozadali o viza a v pondeli frcime do Senegalu, kde pujdu za svedka tem dvema hrdlickam. Bude mi potesenim...

A ze zazivam veci, ktery jsou za hranicema fantazie vetsiny lidi? Jo, zazivam. A to jsem teprve na zacatku...

11 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

tyyjo..jedních dechem přečteno :-) jdeš za svědka? nádhera !! není možný že jsi vážně teprve v začátcích cesty...to tě čeká ještě stokrát víc nevšedních zážitků a já držím palce, ať jsou to zážitky pouze dobré!

odjíždím v pořadí na již druhý fesťák a doufám, že až se v úterý vrátím, přivítá mě tu opět další psaní ;-)

paa honzíčku kač

Anonymní řekl(a)...

Nemám slov... Snad jen: FOŤFOŤFOŤ a dávej pozor na foťák, ať z toho my, povaleči domácí, taky něco máme! Děkuju za příjemnou chvíli, skoro jsem cítila v očích ten jemnej píseček... Jol

Anonymní řekl(a)...

Ahoj brácho,
jedním dechem hltám, co je nového, a jak se na konci světa máš. Skoro bych si to s Tebou vyměnila - celý týden sedím v práci od rána do večera a připravuju nekonečné prezentace o ničem.
Užij si to poznávání i za mě, nepodnikej zbytečně šílenosti a pozdravuj spolucestovatele.

V.

Mills řekl(a)...

Tý jo já tomu snad ani nevěřím. Hustý, víc mě nenapadá, val dál fandím Ti. Milan G.

Anonymní řekl(a)...

děkuji
...že můžu alespoň zprostředkovaně sdílet to, co tam prožíváš. Ocitnul ses v jiným světě, který Evropa nezná..a těším se, až nám to všechno budeš vyprávět..a obohatíš tak můj svět i světy ostatních.
anet

Vojta řekl(a)...

Honzine, me tak napadlo, jestlis nahodou neobnovil po roce bog...a vono joo. Tak jsem procet a koukam, ze se mas a ze snad ani nebudes litovat, ze s nama nepojedes do Pakoše :-)

Anonymní řekl(a)...

Čau bratránku,jak si to tak tady všechno čtu tak začínám mít docela strach aby ses nám vůbec vrátil. Jak to pokračuje s těma lvama? Už? Ale jinak se máš asi dobře ne? Takový dobrodrůžo bych jednou taky chtěla zažít. Může to být úžo žůžo!! Tak se měj FOŤ,MAILUJ a občas si na mě vzpomeň. Simča

Anonymní řekl(a)...

Zdarec
tady prsı, co u tebe :-D

Stejne, jako vsecı nevopalenı Evropane, se tesım na vypravecky ze sveta, kerej my zname jen z knızky: Tısıc a jeden vtıp o dredatych cernosıch... Az budez vypadat jak onı, musıs jest jen bılou cokoladu, at sı neukousnes prsty:)
takovych vtıpu bych tı mohl vypravet...
no nıc, nebudu trapnej :)
Bacha na macety !!!
Svasty

Anonymní řekl(a)...

Cau, potkali jsme se v Isfahanu, spali jsme spolecne ve sklepe...14. odlitam do Maroka, takze mame stesti na stejny kontinent, kdybys chtel, tak napis - palakry@seznam.cz

Luděk :o)

Anonymní řekl(a)...

Sem to rikal, mels jet s nama na Ohri. Tam ti bylo vody... Hled se fporadku vratit, bo potrebujeme nutne zadaka. Pozdravuj lvi a dej si dohromady nazory na civilizaci jako celek, at se muzem pohadat!
Strycek,starostliva teticka + Sima
PS dovez pisek a cigara ze Sahary

Anonymní řekl(a)...

Ahooj mam husi kuzi z toho, co pises...a zavidim maximalne...Uzivej zazitku a bud opatrny ,ikdyz to je asi zbytecny rikat :Dproste si to uzivej, co to jde!Pozdravuj cernousky a saharskej pisek.Budu se tesit na dalsi prispevek:)Mej se Petis

PS:mel sis sebou vzit psa husky...aspon by poznal,co je horsiho jak namrzly zebriky na dierach na Fatre:D:Dsaharsky vedro